Ana Sayfa Genel Eşit, özgür ve laik bir Türkiye’ye için on binlerce kişi miting alanını...

Eşit, özgür ve laik bir Türkiye’ye için on binlerce kişi miting alanını doldurdu

Ekonomik krizin gölgesinde gerçekleşen 1 Mayıs kutlamalarına İstanbul’da binlerce kişi katıldı. TMMOB Yönetim Kurulu Başkanı Emin Koramaz, “Eşit, özgür, laik, adaletin, barışın, paylaşmanın olduğu bağımsız bir Türkiye’yi mutlaka kuracağız” dedi.

Karşılaştıkları zorluklar yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgını sürecinde katlanarak artan, hükümetin “düşük faiz” politikasıyla attığı adımların Türk lirasında tarihi değer kaybına yol açması ve akabinde iğneden ipliğe her ürüne zam gelmesiyle alım gücü iyiden iyiye azalan işçiler, ‘insanca bir yaşam’ talebiyle bir kez daha meydanlara çıktı.

İstanbul’da bu yıl gösterilerin adresi, Maltepe’de bulunan miting alanı.

Binlerce emekçi, Devrimci İşçi Sendikaları Konfederasyonu (DİSK), Kamu Emekçileri Sendikaları Konfederasyonu (KESK), Türk Mimar Mühendis Odaları Birliği (TMMOB), Diş Hekimleri Birliği (TDB) ve Türk Tabipleri Birliği (TTB) çağrısıyla Maltepe’de buluştu.

GEZİ RUHU MALTEPE’DE

Öte yandan iş insanı Osman Kavala’nın ağırlaştırılmış müebbet, Mücella Yapıcı, Çiğdem Mater, Mine Özerden, Can Atalay, Tayfun Kahraman, Yiğit Ali Ekmekçi ve Hakan Altınay’ın 18’er yıl hapis cezasına çarptırıldığı, hukuk tarihine bir ‘skandal’ olarak geçen Gezi Parkı davası, halen gündemdeki yerini koruyor.

TMMOB, yaşananlara tepki olarak alanda ‘Kimse dokunamaz bizim suçsuzluğumuza’ pankartı açtı. ‘Gezi onurumuzdur’ tabelası kullanılan pankartta, avukat Can Atalay, yüksek mimar Mücella Yapıcı ile İBB Şehircilik Proje Koordinatörü Dr. Tayfun Kahraman’ın mahkeme salonundaki çizimleri yer aldı.

Gerçek Gündem, Taksim yasağının gölgesinde gerçekleşen kutlamalarda yaşananları dakika dakika takip ediyor:

15.20 – Kardeş Türküler sahneye çıktı.

15.00 – Türk Diş Hekimleri Birliği Başkanı Ahmet Tarık İşmen, konuşmasında “Birlikte dayanışmayla değiştireceğiz. Bizi bölmek isteseler de birlikte değiştireceğiz. Başka bir dünya mümkün. Yaşasın 1 Mayıs” ifadesine yer verdi.

FİNCANCI: MERAK ETMEYİN, HİÇBİR YERE GİTMİYORUZ

14.50 – Türk Tabipleri Birliği Başkanı Şebnem Korur Fincancı, sözlerine “Merak etmeyin hiçbir yere gitmiyoruz. Korkmuyoruz, susmuyoruz, itaat etmiyoruz” ifadesiyle başladı. Ardından şunları kaydetti:

“İşçi sınıfının birlik ve dayanışma gününde bu mücadelenin de diğer mücadeleler gibi birlikte kazanılabileceğini bilenlerdeniz. Biz hekimlerin örgütlü sesi birlik olarak mücadele ederken aylardır alanlarda ‘Emek bizim, söz bizim, sağlık hepimizin’ dedik. Toplumda sağlıksızlık üreten ne varsa ona karşı mücadelemiz.”

KORAMAZ: HESABINI TEK TEK SORACAĞIZ

14.40 – TMMOB Yönetim Kurulu Başkanı Emin Koramaz, sahneye “Gezi onurumuzdur” anonsuyla çağrıldı.

Gezi’yi yaşatanlara, Gezi’de yaşamını yitirenlere selam yollayarak konuşmasına başlayan Koramaz, şunları kaydetti:

“Biz gücümüzü alın terimizden birlikte olmaktan alıyoruz. İktidarın en çok korktuğu şey bizlerin yan yana olması. Bırakınız korksunlar. Düzenleri sona erecek diye korkuyorlar. Peşkeş çekilen yerlerin hesaplarını soracağız diye korkuyorlar. Tabii ki hesabını tek tek soracağız. Yalancı tanıklarla, kurmaca davalarla, yalan haberlerle saldırıyorlar. Zannediyorlar ki kendileri korkuyor bizi de korkacak sanıyorlar ama biz korkmuyoruz. Eşit, özgür, laik, adaletin, barışın, paylaşmanın olduğu bağımsız bir Türkiye’yi mutlaka kuracağız. Bu 1 Mayıs alanlarını dolduran milyonlar gelecek günlerin müjdesi olsun.”

BOZGEYİK: ADALETSİZLİĞİN HESABINI SORACAĞIZ

14.30 – KESK Genel Başkanı Mehmet Bozgeyik, Gezi Parkı davasında tutuklananlara selam yollayarak konuşmasına başladı.

Herkesin 1 Mayıs Bayramı’nı kutlayan Bozgeyik, “Bu hukuksuzluğun, adaletsizliğin hesabını soracağımıza söz veriyoruz. Bu baskıcı otoriter iktidarı uyarmaya çalışıyoruz. Zamlara, adaletsizliğe hep birlikte dur diyoruz. Bugün ülkemizde genç işsizlik aldı başını gidiyor. İşçi cinayetlerinde katliam yaşanıyor” dedi.

‘BİRAZ OLSUN NEFES ALMAK İSTİYORUZ’

“Barış talebimizi yükseltiyoruz. Gençlerimizin savaşlarda ölmesine yeter diyoruz” diyen Bozgeyik özetle şöyle konuştu:

“Eşitlik, özgürlük, barış için ‘artık yeter’ diyoruz. ‘Mücadeleyi büyütme zamanı’ diyoruz. Biraz olsun bizler de nefes almak istiyoruz. Elektriğe ve doğal gaza yaptığı tüm zamların geri almasını istiyoruz. KHK’li arkadaşlarımızın işlerine iade edilmesini istiyoruz. Savaş politikaları değil, barış ve diyalog yolu esas alınsın istiyoruz. Biliyoruz yapmayacaklar ama biz yaptıracağız çünkü işçiler, emekçiler direniyor. Çünkü gençler direniyor. Kürtler, Aleviler, yok sayılanlar, ötekileştiriyorlar, ekoloji savunucuları direniyor. Gezi ruhuna selam olsun.”

DİSK BAŞKANI ÇERKEZOĞLU: BU DÜZENİ BİRLİKTE DEĞİŞTİRECEĞİZ

14.20 – Sahneye, DİSK Başkanı Arzu Çerkezoğlu çıktı. Hayatta kalmak için, bu düzeni değiştirmek için ortak bir mücadele verildiğini belirten Çerkezoğlu, şöyle devam etti:

“Bu meydanda ‘Zamlara hayır’ diyenler var, açlık sınırının altına gerileyen asgari ücretin artırılması için mücadele verenler var. Bu meydanda her türlü eşitsiziliğe karşı eşitlik talebiyle mücadele eden, artan şiddete rağmen bir gece yarısı çıkarılan kararnameyle çıkılan İstanbul Sözleşmesi’ne sahip çıkan kadınlar var.

Bu düzeni birlikte değiştireceğiz. Başka bir düzen, ayakların baş olmasıdır. Evet tek adamın değil üretenlerin yönetmesidir. Başka bir düzen Emeğin Türkiyesi’dir.”

GEZİ DAVASINDA TUTUKLANAN YAPICI, ATALAY VE KAHRAMAN’IN MESAJLARI OKUNDU

14.15 – Gezi Parkı davasında 18’er yıl hapis cezasına çarptırılan ve cezaevinde bulunan Mücella Yapıcı, Can Atalay ve Tayfun Kahraman’ın 1 Mayıs mesajları okundu:

“1 Mayıs’ı, 1 Mayıs meydanında, Taksim’de kutlayacağımız günlerde hep birlikte olacağız. Zulme karşı direneceğiz. Birlikte mücadele edeceğiz, birlikte kazanacağız. Özgürlük, eşitlik ve demokrasi mücadelemiz kazanacak. Hepinize Bakırköy ve Silivri cezaevlerinden selamlar. Yaşasın 1 Mayıs.”

BİR DAKİKALIK SAYGI DURUŞU

14.10 – Maltepe’de, emek ve demokrasi mücadelesinde yaşamını yitirenler için 1 dakikalık saygı duruşunda bulundu.

MİTİNGE GİRİŞTE GERİLİM

13.00 – Miting alanı girişinde bir grup LGBTİ+ üyesi, kurulan polis kontrol noktasından geçerken çantalarının aranmasına karşı çıktı. Üyeler ile polis arasında uzun süren tartışmaların ardından LGBTİ+ üyeleri, çantalarındaki pankartların kontrol edilmesinin ardından alana giriş yaptı.

12.00 – Miting alanına doğru yürüyüş başladı. Binlerce vatandaş alana geldi.

POLİS, ADALAR’DAN GELENLERİ MİTİNG ALANINA ALMADI

11.47 – Adalar Belediyesi tarafından Maltepe Miting Alanı’nda düzenlenen 1 Mayıs etkinliklerine katılacak yurttaşları taşımak için kiralanan tekne, güvenlik güçleri tarafından Maltepe İDO İskelesi’ne yanaştırılmadı.

CHP Adalar İlçe Başkanı Ali Ercan Akpolat, tepki olarak vapurdan atlayıp yüzerek iskeleye çıktı.

11.00 – Kutlamalar için on binlerce emekçi Maltepe Meydanı’nı doldurmaya başladı.

09.00 – Birleşik Metal-İş Sendikası ve DİSK üyeleri Taksim’deki Cumhuriyet Anıtı’na çelenk bıraktı.